Olbermann's $70M Lawsuit Accuses Current TV of 'Blackmail'

Current calls suit 'false, malicious'
By Mary Papenfuss,  Newser Staff
Posted Apr 6, 2012 12:57 AM CDT
Updated Apr 6, 2012 5:00 AM CDT
Olbermann's $70M Lawsuit Accuses Current TV of 'Blackmail'
Keith Olbermann visits 'Late Night With Jimmy Fallon' at Rockefeller Center last year.   (Getty Images)

Keith Olbermann has filed a $70 million lawsuit against Current TV accusing his former employer of "blackmail," and blasting co-founders Al Gore and Joel Hyatt as "dilettantes." The angry 43-page complaint claims that Gore and Hyatt wooed him with promises that he would be his own boss. But then Hyatt began running Olbermann's program as his "personal hobbyhorse," and "major business errors became commonplace and acceptable," according to the suit. Two weeks before Countdown began, says the suit, Hyatt threatened to shut it down unless Olbermann reined in his representatives after Hyatt accused Olbermann's manager of leaking contract details to the Hollywood Reporter—triggering claims in the lawsuit that the threat amounted to "blackmail."

Olbermann "deeply regrets his decision to put his trust in Hyatt and Gore," the suit states. The suit also says Current TV scheduled program guest hosts without Olbermann's approval, and released inaccurate data understating the program's ratings, reports the Los Angeles Times. A Current TV statement calls the suit "false and malicious." Current TV fired Olbermann for "serial, material breaches of his contract, including the failure to show up at work, sabotaging the network, and attacking Current and its executives," the statement added. "We hope Mr. Olbermann understands that when it comes to the legal process, he is actually required to show up." (More Keith Olbermann stories.)

Get the news faster.
Tap to install our app.
Install the Newser News app
in two easy steps:
1. Tap in your navigation bar.
2. Tap to Add to Home Screen.